Fișierul intrare/ieșire marcel.in, marcel.out Sursă ad-hoc
Autor Alexandru Petrescu Adăugată de avatar alexpetrescu Alexandru Petrescu alexpetrescu
Timp de execuție pe test 0.1 sec Limită de memorie 16384 KB
Scorul tău N/A Dificultate stea de rating de tip fullstea de rating de tip emptystea de rating de tip emptystea de rating de tip emptystea de rating de tip empty
open book Poți vedea testele pentru această problemă accesând atașamentele .

Marcel (clasele 5/6)

De data aceasta, Marcel se afl pe o tabla de sah infinita. Pozitia lui Marcel este data de perechea numerelor liniei si coloanei pe care se afla. Se stie ca pe tabla de sah culorile alb si negru alterneaza. Astfel, patratelul (1, 1) (linia 1, coloana 1) este alb, patratelul (1, 2) (linia 1, coloana 2) este negru, patratelul (2, 2) (linia 2, coloana 2) este alb iar patratelul (2, 1) (linia 2, coloana 1) este negru. Initial, Marcel se afla in patratelul (1, 1). Din cand in cand, mai avanseaza fie pe linie, fie pe coloana, cu un nr dat de unitati. Dupa ce a parcurs unitatile respective, el primeste sau pierde cateva puncte. Daca se afla pe un patratel alb, primeste puncte. Daca se afla pe un patratel negru, pierde puncte. Numarul de puncte castigate/pierdute este egal cu suma dintre numarul liniei si numarul coloanei.

Date de intrare

Fișierul de intrare marcel.in contine, pe prima linie, numarul N de avansari. Pe urmatoarele N linii sunt 2 numere, t si x. Daca t este 0, avansarea se face pe linie, adica linia se pastreaza iar coloana patratelului pe care se afla Marcel creste cu x unitati. Daca t este 1, avansarea se face pe coloana, adica se pastreaza coloana iar linia patratelului pe care se afla Marcel creste cu x unitati.

Date de ieșire

În fișierul de ieșire marcel.out se va afla un singur numar, si anume scorul final al lui Marcel (care poate fi si negativ!).

Restricții

  • N ≤ 1000
  • 1 ≤ x ≤ 1000
  • t este 1 sau 0

Exemplu

marcel.in marcel.out
5
0 4
0 3
1 8
1 2
0 1
-19

Explicație

Marcel e initial in pozitia (1, 1). Dupa prima avansare, ajunge in (1, 5), patratel alb. Deci primeste 1+5 puncte. Se muta pe (1, 8), patratel negru, si pierde 1+8 puncte. Ajunge in (9, 8) si pierde din nou, de data aceasta 9+8 puncte. Avanseaza la (11, 8) iar patratelul fiind din nou negru, i se scade din scor 11+8. In urma ultimei mutari ajunge in (11, 9) unde castiga 11+9 puncte. Scorul final al lui Marcel este 6-9-17-19+20=-19.

Trebuie să te autentifici pentru a trimite soluții. Click aici

Indicii de rezolvare

Arată 3 categorii