Fişierul intrare/ieşire:numere.in, numere.outSursăCerc informatică Vianu
AutorCristian FrancuAdăugată defrancuCristian Francu francu
Timp execuţie pe test0.1 secLimită de memorie1024 kbytes
Scorul tăuN/ADificultatenormalnormalnormalnormalnormal

Vezi solutiile trimise

Numere (clasele 7 - 8)

Limbajele de programare folosesc constante tot timpul. Dar oare cum îşi dau seama compilatoarele dacă un număr din program este corect? Un număr în limbajul Octopus-6 se reprezintă astfel:

  • are la început un semn, '+' sau '-', opţional
  • urmează partea întreagă, formată din oricîte cifre zecimale
  • apoi, opţional, un punct zecimal, '.'
  • urmează, opţional, partea zecimală formată din oricîte cifre zecimale
  • opţional putem avea un exponent (puterea lui zece cu care se înmulţeşte acel număr). Exponentul începe cu 'E' sau 'e' urmat imediat de oricîte cifre zecimale (minim una), posibil precedate de semn, '+' sau '-'.
  • Putem avea zero cifre înainte de punctul zecimal, sau după punctul zecimal, dar nu zero şi înainte şi după (-.712 este corect şi +12. este corect, dar +. nu este corect şi nici .e10)

Se dă un program într-un fişier text. Programul conţine cuvinte, care sînt separate prin unul sau mai multe spaţii. Programul se termină cu sfîrşit de linie. Programul este pe o singură linie (nu conţine sfîrşit de linie decît la final). Programul poate conţine orice caracter tipăribil (coduri ASCII între 32 si 126).

Cerinţă

Dat un program să se spună cîte din cuvinte sînt numere corecte în limbajul Octopus-6.

Date de intrare

Fişierul numere.in conţine caractere şi se termină cu '\n'

Date de ieşire

Fişierul numere.out va conţine un singur număr şi anume numărul de cuvinte care sînt numere.

Restricţii

  • Lungimea textului de la intrare este de maxim 2 000 001 caractere, incluzînd sfîrşitul de linie

Exemplu

numere.innumere.outExplicaţie
230 -4.53 02.340 100.23e15 215e-02 +.7 -10.e+10
213. +e10 7e+ - . +3.20E +0.15e-
8
Sînt opt cuvinte ce pot forma numere şi anume
230 -4.53 02.340 100.23e15 215e-02 +.7 -10.e+10 213.
Trebuie sa te autentifici pentru a trimite solutii. Click aici