Fișierul intrare/ieșire peridia.in, peridia.out Sursă Autor
Autor Matteo Verzotti Adăugată de avatar Matteoalexandru Matteo.Verz Matteoalexandru
Timp de execuție pe test 0.1 sec Limită de memorie 6144 KB
Scorul tău N/A Dificultate stea de rating de tip fullstea de rating de tip emptystea de rating de tip emptystea de rating de tip emptystea de rating de tip empty
open book Poți vedea testele pentru această problemă accesând atașamentele .

Peridia (clasa a 6-a)

Costel a primit de Crăciun un joc numit Peridia. Acesta conține o tablă pătratică de dimensiuni NxN, umplută cu 0, pe care așează un zar la coordonatele (1,1). Pe fața de sus este un număr X, pe fața din stânga un număr Y, iar pe fața dinspre el un număr Z. Jucătorul rostogolește zarul pe tablă de K ori într-una din cele patru direcții: Nord, Est, Sud, Vest, codificate cu N, E, S respectiv V. Clasic, nu? Ei bine nu. Zarul, atunci când ajunge pe o celulă care nu depășeste limitele tablei, dacă pe aceasta este numărul 0, se va imprima numărul de pe fața de jos a zarului. Însă, dacă numărul de pe celulă este diferit de 0, la numărul de pe celula respectivă se va aduna numărul de pe fața de jos a zarului.

Se cunosc N, X, Y, Z și K, precum și cele K coordonate: Nord, Sud, Est, Vest, codificate cu unul din 4 caractere N, E, S, V. După ce s-au executat mutările zarului, se cer numerele de pe tablă diferite de 0 în ordine crescătoare.

Date de intrare

Pe prima linie a fișierului de intrare peridia.in se vor afla N, X, Y, Z și K, având rolul din enunț. Pe a doua linie a fișierului se vor afla K caractere sub codificarea N, E, S, V, reprezentând cele 4 coordonate: Nord, Est, Sud și Vest.

Date de ieșire

În fișierul de ieșire peridia.out se vor afla mai multe numere, separate prin spațiu, reprezentând toate numerele diferite de 0 de pe tabla de joc, în ordine crescătoare.

Restricții

  • 1 ≤ N ≤ 1.000
  • 1 ≤ X, Y, Z ≤ 6
  • 1 ≤ K ≤ 10.000
  • Dintre numerele X, Y, Z oricare două NU au suma 7
  • De asemenea, suma numerelor de pe oricare două fețe opuse este 7
  • Dacă după o mutare zarul ar ajunge în afara tablei de joc, această mutare nu se execută și numărul din celulă rămâne același. Se va continua cu următoarea mutare.
  • Se iau în considerare și numerele aflate pe fața de jos de la începutul jocului, respectiv de la finalul acestuia

Exemplu

peridia.in peridia.out Explicație
5 1 2 3 10
EEESSVVNNV
1 1 2 2 3 3 5 10 12
Acesta este tabelul corespunzător mutărilor de pe tablă:
 

Trebuie să te autentifici pentru a trimite soluții. Click aici

Indicii de rezolvare

Arată 3 categorii