Fişierul intrare/ieşire:plaja1.in, plaja1.outSursăCerc informatică Vianu
AutorCristian FrancuAdăugată defrancuCristian Francu francu
Timp execuţie pe test0.05 secLimită de memorie1024 kbytes
Scorul tăuN/ADificultatenormalnormalnormalnormalnormal

Vezi solutiile trimise

Plaja 1 (clasa a 5-a)

Notă: rezolvaţi această problemă fără a folosi tablouri (vectori).

Un grup de n copii joacă un joc in nisip, pe plajă. Fiecare are un băţ de o anumită lungime. Ei trag o linie dreaptă în nisip şi un punct de start pe ea. Apoi fiecare din copii aşează băţul său cu un capăt în punctul de start şi face un semn pe linie acolo unde se termină. Apoi deplasează băţul astfel încît să înceapă unde este semnul şi face un nou semn unde se termină, şi tot asa. Copiii sînt foarte preocupaţi să marcheze semne pe nisip, dar voi, care priviti jocul, vă întrebaţi în ce punct pe dreaptă vor marca toţi copiii un semn în nisip?

Cerinţă

Date lungimile celor n beţe ale copiilor să se calculeze distanţa pînă la cel mai apropiat punct de start, punct în care toţi copiii vor marca cîte un semn.

Date de intrare

Fişierul de intrare plaja1.in conţine pe prima linie numărul de copii, n. Pe linia a doua conţine n numere corespunzătoare celor n lungimi de beţe ale copiilor.

Date de ieşire

În fişierul de ieşire plaja1.out se va scrie distanţa de la start la cel mai apropiat punct unde se întîlnesc semnele copiilor.

Restricţii

  • 1 ≤ n ≤ 10000
  • lungimile beţelor sînt numere naturale nenule mai mici sau egale cu 40000
  • punctul unde se întîlnesc toate beţele prima oară este la distanţă maxim 50000 de punctul de start

Exemple

plaja1.inplaja1.outExplicaţii
4
15 21 14 105
210
Primul copil va aşeza băţul de 14 ori.
Al doilea copil va aşeza băţul de 10 ori.
Al treilea copil va aşeza băţul de 15 ori.
Al patrulea copil va aşeza băţul de 2 ori.
Punctul la distanţă 210 este primul punct marcat de toţi copiii.
8
33 18 25 11 55 66 90 1
4950
Punctul la distanţă 4950 este primul punct marcat de toţi copiii.
Trebuie sa te autentifici pentru a trimite solutii. Click aici