Fișierul intrare/ieșire | plaja1.in, plaja1.out | Sursă | Cerc informatică Vianu |
---|---|---|---|
Autor | Cristian Frâncu | Adăugată de | Cristian Frâncu • francu |
Timp de execuție pe test | 0.05 sec | Limită de memorie | 1024 KB |
Scorul tău | N/A | Dificultate |
Vezi soluțiile trimise | Statistici
Plaja 1 (clasa a 5-a)
Notă: rezolvați această problemă fără a folosi tablouri (vectori).
Un grup de n copii joacă un joc in nisip, pe plajă. Fiecare are un băț de o anumită lungime. Ei trag o linie dreaptă în nisip și un punct de start pe ea. Apoi fiecare din copii așează bățul său cu un capăt în punctul de start și face un semn pe linie acolo unde se termină. Apoi deplasează bățul astfel încît să înceapă unde este semnul și face un nou semn unde se termină, și tot asa. Copiii sînt foarte preocupați să marcheze semne pe nisip, dar voi, care priviti jocul, vă întrebați în ce punct pe dreaptă vor marca toți copiii un semn în nisip?
Cerință
Date lungimile celor n bețe ale copiilor să se calculeze distanța pînă la cel mai apropiat punct de start, punct în care toți copiii vor marca cîte un semn.
Date de intrare
Fișierul de intrare plaja1.in conține pe prima linie numărul de copii, n. Pe linia a doua conține n numere corespunzătoare celor n lungimi de bețe ale copiilor.
Date de ieșire
În fișierul de ieșire plaja1.out se va scrie distanța de la start la cel mai apropiat punct unde se întîlnesc semnele copiilor.
Restricții
- 1 ≤ n ≤ 10000
- lungimile bețelor sînt numere naturale nenule mai mici sau egale cu 40000
- punctul unde se întîlnesc toate bețele prima oară este la distanță maxim 50000 de punctul de start
Exemple
plaja1.in | plaja1.out | Explicații |
---|---|---|
4 15 21 14 105 |
210 |
Primul copil va așeza bățul de 14 ori. Al doilea copil va așeza bățul de 10 ori. Al treilea copil va așeza bățul de 15 ori. Al patrulea copil va așeza bățul de 2 ori. Punctul la distanță 210 este primul punct marcat de toți copiii. |
8 33 18 25 11 55 66 90 1 |
4950 |
Punctul la distanță 4950 este primul punct marcat de toți copiii. |