Fișierul intrare/ieșire | plaja2.in, plaja2.out | Sursă | Cerc informatică Vianu |
---|---|---|---|
Autor | Cristian Frâncu | Adăugată de | Cristian Frâncu • francu |
Timp de execuție pe test | 0.05 sec | Limită de memorie | 1024 KB |
Scorul tău | N/A | Dificultate |
Vezi soluțiile trimise | Statistici
Plaja 2 (clasa a 5-a)
Un grup de copii joacă un joc în nisip pe plajă. Fiecare are cîte un băț de o anumită lungime. Ei așează bețele aliniate, unul lîngă altul, în linie dreaptă și aliniate la unul din capete (toate bețele încep din același punct). Tu îți alegi un alt băț, pe care îl așezi ca și pe celelalte, aliniat la start. Apoi îl răsucești astfel încît capătul îndepărtat să rămînă pe loc, iar capătul de la start să se dea peste cap pînă ce va ajunge iar pe linie la lungime de două bețe de start. Apoi reiei procedura. Pentru a cîștiga jocul trebuie ca bățul tău să fie de o asemenea lungime încît capetele bățului să aterizeze pe toate capetele celorlalte bețe. De asemenea trebuie să faci asta în număr minim de răsuciri.
Cerință
Calculează lungimea bățului tău astfel încît să cîștigi jocul.
Date de intrare
Fișierul de intrare plaja2.in conține pe prima linie numărul de copii, n. Pe linia a doua conține n numere corespunzătoare celor n lungimi de bețe ale copiilor.
Date de ieșire
În fișierul de ieșire plaja2.out veți scrie lungimea bățului cîștigător.
Restricții
- 1 ≤ n ≤ 10000
- lungimile bețelor sînt numere naturale nenule mai mici sau egale cu două miliarde
Exemplu
plaja2.in | plaja2.out | Explicații |
---|---|---|
6 48 96 72 24 192 48 |
24 |
Bățul de lungime 24 va atinge punctele: 24 48 72 96 120 144 168 192 atingînd astfel toate capetele de bețe de pe linie. Numărul de răsuciri este minim, pentru că nu putem lua un băț mai mare. |
8 234 48 126 240 168 192 216 192 |
6 |
Bățul de lungime 6 va atinge toate punctele. Nu există un băț mai mare cu această proprietate, deci numărul de răsuciri este minim. |