Fişierul intrare/ieşire:plaja2.in, plaja2.outSursăCerc informatică Vianu
AutorCristian FrancuAdăugată defrancuCristian Francu francu
Timp execuţie pe test0.05 secLimită de memorie1024 kbytes
Scorul tăuN/ADificultatenormalnormalnormalnormalnormal

Vezi solutiile trimise

Plaja 2 (clasa a 5-a)

Un grup de copii joacă un joc în nisip pe plajă. Fiecare are cîte un băţ de o anumită lungime. Ei aşează beţele aliniate, unul lîngă altul, în linie dreaptă şi aliniate la unul din capete (toate beţele încep din acelaşi punct). Tu îţi alegi un alt băţ, pe care îl aşezi ca şi pe celelalte, aliniat la start. Apoi îl răsuceşti astfel încît capătul îndepărtat să rămînă pe loc, iar capătul de la start să se dea peste cap pînă ce va ajunge iar pe linie la lungime de două beţe de start. Apoi reiei procedura. Pentru a cîştiga jocul trebuie ca băţul tău să fie de o asemenea lungime încît capetele băţului să aterizeze pe toate capetele celorlalte beţe. De asemenea trebuie să faci asta în număr minim de răsuciri.

Cerinţă

Calculează lungimea băţului tău astfel încît să cîştigi jocul.

Date de intrare

Fişierul de intrare plaja2.in conţine pe prima linie numărul de copii, n. Pe linia a doua conţine n numere corespunzătoare celor n lungimi de beţe ale copiilor.

Date de ieşire

În fişierul de ieşire plaja2.out veţi scrie lungimea băţului cîştigător.

Restricţii

  • 1 ≤ n ≤ 10000
  • lungimile beţelor sînt numere naturale nenule mai mici sau egale cu două miliarde

Exemplu

plaja2.inplaja2.outExplicaţii
6
48 96 72 24 192 48
24
Băţul de lungime 24 va atinge punctele:
24 48 72 96 120 144 168 192
atingînd astfel toate capetele de beţe de pe linie. Numărul
de răsuciri este minim, pentru că nu putem lua un băţ
mai mare.
8
234 48 126 240 168 192 216 192
6
Băţul de lungime 6 va atinge toate punctele.
Nu există un băţ mai mare cu această proprietate, deci
numărul de răsuciri este minim.
Trebuie sa te autentifici pentru a trimite solutii. Click aici