Fişierul intrare/ieşire:rell.in, rell.outSursăad-hoc
AutorMihai-Alexandru Dusmanu, Teodor PlopAdăugată deteodor94Teodor Plop teodor94
Timp execuţie pe test1.5 secLimită de memorie1024 kbytes
Scorul tăuN/ADificultatenormalnormalnormalnormalnormal

Vezi solutiile trimise

Rell's Report

În mirificul ţinut al Pădurii de Jad, eroul nostru Rell, are de înfruntat ambuscada neaşteptată a maimuţelor. Orice maimuţă are un număr de puncte de viaţă. Se consideră că o maimuţă este înfrântă în momentul în care numărul punctelor ei de viaţă ajunge la 0.

Se ştie că eroul nostru are la dispoziţie 3 abilităţi pe care le poate folosi pentru a ataca o maimuţă:

  • Abilitatea puternică care produce o daună de A1 puncte de viaţă şi are nevoie de T1 secunde pentru a se regenera.
  • Abilitatea mai puternică care produce o daună de A2 puncte de viaţă şi are nevoie de T2 secunde pentru a se regenera.
  • Abilitatea cea mai puternică care produce o daună de A3 puncte de viaţă şi are nevoie de T3 secunde pentru a se regenera.

De exemplu, dacă Rell atacă o maimuţă care are numărul de puncte de viaţă X în secunda T cu abilitatea puternică, acea maimuţă va rămâne cu max( X - A1, 0 ) puncte de viaţă în secunda T, iar eroul nostru îşi va mai putea folosi abilitatea puternică abia în secunda T + T1. Rell poate folosi oricâte abilităţi doreşte într-o secundă.

Toata lumea ştie că ratonii sunt nişte creaturi foarte curioase din fire. De la această regulă nu face excepţie nici ratonul nostru, pe nume Socks. Acesta îi pune lui Rell Q întrebări în felul următor:

  • Care este timpul minim în care poţi înfrânge o maimuţă care are X puncte de viaţă?

Numerotarea secundelor începe de la 0 (zero). Rell poate folosi orice abilitate începând cu secunda 0 (zero).

Date de intrare

Fişierul de intrare rell.in conţine pe prima linie numerele A1 şi T1, pe cea de-a doua linie A2 şi T2, iar pe cea de-a treia linie A3 şi T3. Pe următoarea linie se află numărul natural Q. Pe următoarele Q linii se află câte un număr X, reprezentând întrebarea lui Socks.

Date de ieşire

În fişierul de ieşire rell.out se vor gasi Q linii, fiecare linie i conţinând un singur număr, reprezentând răspunsul la întrebarea cu numărul i, pusă de Socks.

Restricţii

  • 1 ≤ A1, A2, A3 ≤ 1.000
  • 1 ≤ T1, T2, T3 ≤ 1.000
  • 1 ≤ Q ≤ 100.000
  • 1 ≤ X ≤ 1.000.000.000
  • Atenţie! NU se garantează că A1 ≤ A2 ≤ A3.
  • Atenţie! Rell poate folosi oricâte abilităţi doreşte într-o secundă.

Exemplu

rell.inrell.outExplicaţie
2 1
3 2
5 3
1
17
2
În secunda 0, se vor folosi cele 3 abilităţi. Maimuţa va mai avea 17 - 2 - 3 - 5 = 7 puncte de viaţă.
În secunda 1, se poate folosi din nou prima abilitate. Maimuţa va mai avea 7 - 2 = 5 puncte de viaţă.
În secunda 2, se poate folosi atât prima abilitate, cât şi cea de-a doua. Maimuţa va mai avea 5 - 2 - 3 = 0 puncte de viaţă.
Trebuie sa te autentifici pentru a trimite solutii. Click aici