Fişierul intrare/ieşire: | rell.in, rell.out | Sursă | ad-hoc |
Autor | Mihai-Alexandru Dusmanu, Teodor Plop | Adăugată de | |
Timp execuţie pe test | 1.5 sec | Limită de memorie | 1024 kbytes |
Scorul tău | N/A | Dificultate |
Rell's Report
În mirificul ţinut al Pădurii de Jad, eroul nostru Rell, are de înfruntat ambuscada neaşteptată a maimuţelor. Orice maimuţă are un număr de puncte de viaţă. Se consideră că o maimuţă este înfrântă în momentul în care numărul punctelor ei de viaţă ajunge la 0.
Se ştie că eroul nostru are la dispoziţie 3 abilităţi pe care le poate folosi pentru a ataca o maimuţă:
- Abilitatea puternică care produce o daună de A1 puncte de viaţă şi are nevoie de T1 secunde pentru a se regenera.
- Abilitatea mai puternică care produce o daună de A2 puncte de viaţă şi are nevoie de T2 secunde pentru a se regenera.
- Abilitatea cea mai puternică care produce o daună de A3 puncte de viaţă şi are nevoie de T3 secunde pentru a se regenera.
De exemplu, dacă Rell atacă o maimuţă care are numărul de puncte de viaţă X în secunda T cu abilitatea puternică, acea maimuţă va rămâne cu max( X - A1, 0 ) puncte de viaţă în secunda T, iar eroul nostru îşi va mai putea folosi abilitatea puternică abia în secunda T + T1. Rell poate folosi oricâte abilităţi doreşte într-o secundă.
Toata lumea ştie că ratonii sunt nişte creaturi foarte curioase din fire. De la această regulă nu face excepţie nici ratonul nostru, pe nume Socks. Acesta îi pune lui Rell Q întrebări în felul următor:
- Care este timpul minim în care poţi înfrânge o maimuţă care are X puncte de viaţă?
Numerotarea secundelor începe de la 0 (zero). Rell poate folosi orice abilitate începând cu secunda 0 (zero).
Date de intrare
Fişierul de intrare rell.in conţine pe prima linie numerele A1 şi T1, pe cea de-a doua linie A2 şi T2, iar pe cea de-a treia linie A3 şi T3. Pe următoarea linie se află numărul natural Q. Pe următoarele Q linii se află câte un număr X, reprezentând întrebarea lui Socks.
Date de ieşire
În fişierul de ieşire rell.out se vor gasi Q linii, fiecare linie i conţinând un singur număr, reprezentând răspunsul la întrebarea cu numărul i, pusă de Socks.
Restricţii
- 1 ≤ A1, A2, A3 ≤ 1.000
- 1 ≤ T1, T2, T3 ≤ 1.000
- 1 ≤ Q ≤ 100.000
- 1 ≤ X ≤ 1.000.000.000
- Atenţie! NU se garantează că A1 ≤ A2 ≤ A3.
- Atenţie! Rell poate folosi oricâte abilităţi doreşte într-o secundă.
Exemplu
rell.in | rell.out | Explicaţie |
---|---|---|
2 1 3 2 5 3 1 17 | 2 | În secunda 0, se vor folosi cele 3 abilităţi. Maimuţa va mai avea 17 - 2 - 3 - 5 = 7 puncte de viaţă. În secunda 1, se poate folosi din nou prima abilitate. Maimuţa va mai avea 7 - 2 = 5 puncte de viaţă. În secunda 2, se poate folosi atât prima abilitate, cât şi cea de-a doua. Maimuţa va mai avea 5 - 2 - 3 = 0 puncte de viaţă. |