Fișierul intrare/ieșire vampiri.in, vampiri.out Sursă Olimpiada locala 2013, clasa a 5-a
Autor Corina Ciobanu Adăugată de avatar francu Cristian Frâncu francu
Timp de execuție pe test 0.1 sec Limită de memorie 2048 KB
Scorul tău N/A Dificultate stea de rating de tip fullstea de rating de tip emptystea de rating de tip emptystea de rating de tip emptystea de rating de tip empty
open book Poți vedea testele pentru această problemă accesând atașamentele .

Vampiri (clasa a 5-a)

Printre noile pasiuni ale lui Bonnie se numără și vampirii. Ea a aflat de curând de existența a două mari clanuri rivale, McCuloth și Delany. Rivalitatea dintre aceste două clanuri a crescut substanțial în ultimul timp, astfel că ele își declară război, a cărui miză este supremația asupra acestei lumi nemuritoare. Războiul între vampiri nu este un simplu joc. Fiecare clan are o strategie a sa, ținută bine ascunsă de ochii curioșilor. Fiind susținător înverșunat al clanului Delany, norocul îi surâde lui Bonnie: Diego, liderul clanului, îi dă o misiune care va avea rol decisiv în rezultatul acestui război. Bonnie trebuie să urmărească mișcările vampirilor clanului advers, și să îi spună lui Diego poziția în care a ajuns clanul McCuloth la finalul seriei de mișcări, ajutându-l astfel pe acesta să le descopere strategia.

Bonnie a descoperit că cei din clanul McCuloth se deplasează în linie dreaptă, pornind din poziția 0, efectuând două tipuri de mișcări:
- Mișcări cu x pași la stânga poziției curente, codificate prin litera S urmată de numărul x. De exemplu, dacă vampirii vor efectua 3 pași la stânga poziției curente, codificarea acestei mișcări va fi: S3. – Mișcări cu x pași la dreapta, codificate prin litera D urmată de numărul x. De exemplu, dacă vampirii vor efectua 5 pași la dreapta poziției curente, codificarea acestei mișcări va fi: D5.

Cerință

Dându-se numărul n de mutări și un șir succesiv de n mișcări codificate ca în exemplele de mai sus, să se determine poziția finală în care au ajuns vampirii din clanul McCuloth după executarea celor n mișcări. Se știe că poziția de start a vampirilor este egală cu 0.

Date de intrare

Fișierul vampiri.in conține pe primul rând un număr natural n urmat de un spațiu și apoi de 2 * n caractere reprezentând mișcările codificate.

Date de ieșire

Fișierul vampiri.out va conține pe prima linie codificarea poziției în care se vor afla la sfârșit. Această codificare este făcută tot în raport cu 0, după aceeași regulă : dacă la final vampirii se află în stânga cu x pași, atunci se va scrie Sx ; dacă se ajunge în dreapta cu x pași, se va scrie Dx. Dacă poziția inițială 0 coincide cu poziția finală, atunci fișierul va conține pe prima linie valoarea 0.

Restricții

  • 1 ≤ n ≤ 100
  • 0 ≤ x ≤ 9

Exemplu

vampiri.in vampiri.out Explicație
4 D3S2D5S9
S3
Vampirii se află inițial pe poziția 0 și efectueaza 4 mutări.
Mai intâi, 3 pași la dreapta, ajungând cu 3 pași la dreapta lui 0;
2 pași la stânga, ajungând cu 1 pas la dreapta lui 0; 5 pași la dreapta,
ajungând în poziția D6 și, în final, 9 pași la stânga, ajungând la 3 pași
în stânga față de poziția de start 0 (S3).

Trebuie să te autentifici pentru a trimite soluții. Click aici

Indicii de rezolvare

Arată 3 categorii