Fişierul intrare/ieşire:vampiri.in, vampiri.outSursăOlimpiada locala 2013, clasa a 5-a
AutorCorina CiobanuAdăugată defrancuCristian Francu francu
Timp execuţie pe test0.1 secLimită de memorie2048 kbytes
Scorul tăuN/ADificultatenormalnormalnormalnormalnormal

Vezi solutiile trimise

Vampiri (clasa a 5-a)

Printre noile pasiuni ale lui Bonnie se numără şi vampirii. Ea a aflat de curând de existenţa a două mari clanuri rivale, McCuloth şi Delany. Rivalitatea dintre aceste două clanuri a crescut substanţial în ultimul timp, astfel că ele îşi declară război, a cărui miză este supremaţia asupra acestei lumi nemuritoare. Războiul între vampiri nu este un simplu joc. Fiecare clan are o strategie a sa, ţinută bine ascunsă de ochii curioşilor. Fiind susţinător înverşunat al clanului Delany, norocul îi surâde lui Bonnie: Diego, liderul clanului, îi dă o misiune care va avea rol decisiv în rezultatul acestui război. Bonnie trebuie să urmărească mişcările vampirilor clanului advers, şi să îi spună lui Diego poziţia în care a ajuns clanul McCuloth la finalul seriei de mişcări, ajutându-l astfel pe acesta să le descopere strategia.

Bonnie a descoperit că cei din clanul McCuloth se deplasează în linie dreaptă, pornind din poziţia 0, efectuând două tipuri de mişcări:
- Mişcări cu x paşi la stânga poziţiei curente, codificate prin litera S urmată de numărul x. De exemplu, dacă vampirii vor efectua 3 paşi la stânga poziţiei curente, codificarea acestei mişcări va fi: S3. - Mişcări cu x paşi la dreapta, codificate prin litera D urmată de numărul x. De exemplu, dacă vampirii vor efectua 5 paşi la dreapta poziţiei curente, codificarea acestei mişcări va fi: D5.

Cerinţă

Dându-se numărul n de mutări şi un şir succesiv de n mişcări codificate ca în exemplele de mai sus, să se determine poziţia finală în care au ajuns vampirii din clanul McCuloth după executarea celor n mişcări. Se ştie că poziţia de start a vampirilor este egală cu 0.

Date de intrare

Fişierul vampiri.in conţine pe primul rând un număr natural n urmat de un spaţiu şi apoi de 2 * n caractere reprezentând mişcările codificate.

Date de ieşire

Fişierul vampiri.out va conţine pe prima linie codificarea poziţiei în care se vor afla la sfârşit. Această codificare este făcută tot în raport cu 0, după aceeaşi regulă : dacă la final vampirii se află în stânga cu x paşi, atunci se va scrie Sx ; dacă se ajunge în dreapta cu x paşi, se va scrie Dx. Dacă poziţia iniţială 0 coincide cu poziţia finală, atunci fişierul va conţine pe prima linie valoarea 0.

Restricţii

  • 1 ≤ n ≤ 100
  • 0 ≤ x ≤ 9

Exemplu

vampiri.invampiri.outExplicaţie
4 D3S2D5S9
S3
Vampirii se află iniţial pe poziţia 0 şi efectueaza 4 mutări.
Mai intâi, 3 paşi la dreapta, ajungând cu 3 paşi la dreapta lui 0;
2 paşi la stânga, ajungând cu 1 pas la dreapta lui 0; 5 paşi la dreapta,
ajungând în poziţia D6 şi, în final, 9 paşi la stânga, ajungând la 3 paşi
în stânga faţă de poziţia de start 0 (S3).
Trebuie sa te autentifici pentru a trimite solutii. Click aici