Fișierul intrare/ieșire vraji.in, vraji.out Sursă OJI 2006 clasa a 5-a
Autor Cristina Iordaiche Adăugată de avatar francu Cristian Frâncu francu
Timp de execuție pe test 0.1 sec Limită de memorie 2048 KB
Scorul tău N/A Dificultate stea de rating de tip fullstea de rating de tip emptystea de rating de tip emptystea de rating de tip emptystea de rating de tip empty
open book Poți vedea testele pentru această problemă accesând atașamentele .

Vrăji (clasa a 5-a)

Notă: rezolvați această problemă fără a folosi tablouri (vectori).

La Școala de Vrăjitorie Hogswarts, Harry Potter și colegii săi își pun la încercare puterea vrăjilor cu ajutorul baghetelor magice. O vrajă constă în mutarea unuia sau a mai multor obiecte din încăperile școlii în ‘camera vrăjilor’ unde se află adunați toți elevii.

Fiecare dintre cei n ‘elevi vrăjitori’ este înzestrat cu o anumită putere; dacă un elev are puterea 1, cu o vrajă el aduce 1 obiect, dacă puterea este 2 cu o vrajă el va aduce 2 obiecte, … pentru un elev cu puterea de valoare p, cu o vrajă el va aduce p obiecte. Pe de altă parte, fiecare elev are o anumită rapiditate (viteză) de efectuare a vrăjilor. Astfel, pe parcursul unei ore, un elev cu viteza 1 va reuși să facă o singură vrajă, un elev cu viteza 2 va reuși două vrăji una după alta etc. Evident, un elev cu puterea 3 și care are viteza 4, va reuși să aducă până la sfârșitul orei 12 obiecte (3 la prima vrajă, încă 3 la a doua vrajă, încă 3 la a treia vrajă și încă 3 la ultima vrajă).

La sfârșitul orei de vrăjitorie, fiecare elev primește un număr de cutii pentru a ambala în ele numai obiectele aduse de el, astfel încât în fiecare dintre cutiile sale să se afle același număr de obiecte. Profesorul Dumbledore vrea în plus ca fiecare elev să primească același număr de cutii. O soluție simplă ar fi să distribuie fiecărui elev o singură cutie, însă el și-ar dori să distribuie cât mai multe cutii.

Cerință

Cunoscând pentru fiecare dintre cei n ‘elevi vrăjitori’ ai școlii Hogswarts, puterea cu care este înzestrat și viteza cu care reușește să facă vrăjile, determinați:

  • cel mai mare număr de obiecte ce pot fi aduse până la sfârșitul orei de către un singur ‘elev vrăjitor’
  • care este numărul maxim de cutii pe care le va primi fiecare elev ținând cont de faptul că fiecare elev va trebui să își distribuie în mod egal obiectele sale în aceste cutii.

Date de intrare

Din fișierul de intrare vraji.in se citește de pe prima linie numărul natural n, reprezentând numărul elevilor. De pe următoarele n linii se citesc informațiile despre elevi, câte un elev pe o linie, sub forma a două numere separate prin spațiu, reprezentând puterea și viteza elevului.

Date de ieșire

Fișierul de ieșire vraji.out va conține pe prima linie cel mai mare număr de obiecte ce pot fi aduse în ‘camera vrăjilor’ de către un singur ‘elev vrăjitor’ la sfârșitul orei. Pe cea de a doua linie va fi scris cel mai mare număr de cutii pe care îl poate primi fiecare elev respectând condițiile din problemă.

Restricții

  • Numărul n al elevilor, puterea și viteza fiecăruia sunt numere naturale mai mari decât zero și mai mici sau egale cu 100.
  • Fiecare cutie va conține numai obiecte ale unui singur ‘elev vrăjitor’.
  • Fiecare elev va primi același număr de cutii.

Exemple

vraji.in vraji.out Explicații
5
5 2
6 4
3 10
20 2
7 2
40
2
5 – ‘elevi vrăjitori’
elev 1 : Număr total de obiecte =5*2=10
elev 2 : Număr total de obiecte=6*4=24
elev 3 : Număr total de obiecte=3*10=30
elev 4 : Număr total de obiecte=20*2=40
elev 5 : Număr total de obiecte=7*2=14
40 este cel mai mare număr de obiecte aduse de un vrăjitor
2 este cel mai mare număr de cutii pe care îl poate primi fiecare elev
3
4 2
6 8
6 6
48
4
3 – ‘elevi vrăjitori’
elev 1 : Număr total de obiecte =4*2=8
elev 2 : Număr total de obiecte=6*8=48
elev 3 : Număr total de obiecte=6*6=36
48 este cel mai mare număr de obiecte aduse de un vrăjitor
4 este cel mai mare număr de cutii pe care îl poate primi fiecare elev

Trebuie să te autentifici pentru a trimite soluții. Click aici

Indicii de rezolvare

Arată 4 categorii